El termini perquè els jubilats mutualistes sol·licitin la devolució de l’IRPF pagat en excés està a punt de finalitzar. L’Agència Tributària ha habilitat un formulari a la seva seu electrònica per facilitar aquest procés, que afecta aquells que van cotitzar a antigues mutualitats laborals entre 1967 i 1978.

Qui pot sol·licitar la devolució?

Els jubilats que van fer aportacions a antigues mútues laborals de previsió social, posteriorment assumides per la Seguretat Social, poden sol·licitar la devolució de l’IRPF corresponent als exercicis fiscals no prescrits, és a dir, de 2019 a 2023. Aquesta devolució també pot ser sol·licitada pels hereus dels mutualistes difunts.

Com sol·licitar la devolució?

Per sol·licitar la devolució, els interessats han d’accedir a la seu electrònica de l’Agència Tributària i completar el formulari habilitat per a aquest fi. És important tenir a mà tota la documentació que recolzi les cotitzacions realitzades, encara que inicialment no es requereix adjuntar cap document addicional.

Termini per a la sol·licitud

El termini per presentar la sol·licitud de devolució finalitza el 30 de juny de 2024. És crucial que els interessats completin el procés abans d’aquesta data per evitar perdre el dret a la devolució.

Beneficis de la devolució

La devolució de l’IRPF pot suposar un alleujament econòmic significatiu per a molts jubilats, ja que en alguns casos, les quantitats a retornar poden ascendir a milers d’euros. A més, l’Agència Tributària ha incorporat automàticament les devolucions en els esborranys de la Renda 2023 per a aquells que ja han rebut una resolució estimatòria de sol·licituds de rectificació d’exercicis anteriors.

No deixis passar aquesta oportunitat. Si ets un jubilat mutualista o hereu d’un, assegura’t de sol·licitar la devolució de l’IRPF abans del 30 de juny de 2024. Per a més informació i per accedir al formulari, visita la seu electrònica de l’Agència Tributària.